Svećeništvo i redovništvo

Dominikanska zvanja

2013-11-13-zvanja

Kako se postaje dominikancem?

2013-04-20 Novicijat 0

U slijedećim recima pokušati ćemo ukratko odgovoriti na pitanja kako se postaje dominikancem i kako izgleda proces postajanja redovnikom i što se očekuje od osobe koja osjeća redovnički poziv, te razmišlja pristupiti našoj redovničkoj zajednici.

Opširnije:Kako se postaje dominikancem?

Jeste li znali da možete biti redovnik, a ne biti svećenik?

U PRVOME NASTAVKU SAZNALI SMO ŠTO SU TO BRAĆA SURADNICI, A SADA U NOVOME NASTAVKU SAZNAJTE KAKO SE POSTAJE I KAKVE PERSPEKTIVE OČEKUJU BRATA SURADNIKA U DOMINIKANSKOME REDU  

2013-05-11 Braća suradnici 0b

Jeste li znali da možete postati u punom smislu redovnikom, te predano i potpuno služiti Bogu iako nemate poziv za svećenika? U ovome tekstu nađite odgovor i saznajte što je to brat suradnik!

Opširnije:Jeste li znali da možete biti redovnik, a ne biti svećenik?

O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae Caritatis' - Dio I.

2013-04-10 O zavjetima 1Od početaka Crkve redovništvo, odnosno posvećeni život je jedan, može se reći vrlo često i presudan, element u Crkvi.  Na takav način života odlučivali su se oni muževi i žene koji su u njemu vidjeli put kojim će na najizvrsniji način nasljedovati Krista, zavjetujući se javno na vršenje njegovih evanđeoskih savjeta. Danas je to redovništvo u mnogo čemu u razdoblju i krize i preobrazbe, i tomu je tako još od kad su na II. Vatikanskom koncilu date osnove i smjernice za njegovu obnovu, kako bi redovništvo dalo svoj doprinos današnjem svijetu svjedočeći primjerom i riječju evanđelje i šireći kraljevstvo Božje. No, koliko se u tome učinilo u ovom razdoblju, i koliko smo doista shvatili koncilsku poruku?

 

Mnogi vole istaći kako je II. Vatikanski koncil imao za cilj posadašnjenje i osuvremenjenje Crkve, no, kad se malo bolje zamislimo nad tim, nužno nam se nameće pitanje može li Crkva biti suvremena danas ili je pozvana na stalnu suvremenost, upravo kao što je i Krist isti – jučer, danas i sutra? U čemu se sastojala i sastoji ta ideja suvremenosti i posadašnjenja? Je li se ona odnosila na to da budemo u svijetu, a ne budemo od svijeta (usp. Iv 15,19), ili da se posvjetovnjačimo?

Opširnije:O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae Caritatis' - Dio I.

O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae Caritatis' - Dio II.

ZAVJET ČISTOĆE

 

2013-041-17 redovničkim zavjetika II 1
Čistoća „na poseban način oslobađa čovjekovo srce (usp. 1 Kor 7,32-35), da se rasplamsa većom ljubavlju prema Bogu i prema svim ljudima.“  Da bi se, naime, moglo dati Bogu i drugima, mora se imati, a da bi se imalo, moramo biti slobodni za darivanje. Moramo se odvezati od jednoga ili jedne kako bismo bili raspoloživi za mnoge, da bismo bili posrednici preko kojih će Božja ljubav biti djelotvorna u životima što većeg broja naše braće i sestara.

 

Zavjet čistoće je „izvanredan dar milosti“ , a ne naš trud ili napor, iako taj trud i napor moraju postojati. Redovnik i redovnica moraju biti svjesni za koga su „zaručeni“, tko je onaj Izabranik poradi kojeg ostaviše i kuće, i polja, i žene, i djecu (usp. Mt 27,29), jer tek u toj svijesti oni svakog dana mogu izreći brojna „ne“ budući da su za cijelu vječnost izrekli ono „da“. Biti osoba posvećenog života znači upravo to – biti posvećen svome Bogu da bi se živjelo za svakog čovjeka.

 

Opširnije:O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae Caritatis' - Dio II.

O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae caritatis' - Dio III.

ZAVJET SIROMAŠTVA

 

2013-04-28 Siromaštvo 0

U narodnoj mudrosti postoji tvrdnja o dvije vrste prosjaka – onima od potrebe i onima od zanata. Na tragu toga moglo bi se i redovnicima postaviti pitanje jesu li oni siromašni od potrebe ili od zanata, odnosno što čini njihovu potrebu i njihov „zanat“? Ako nas Bog poziva na njegovu njivu, dok se polja bjelasaju za žetvu (usp. Iv 4,35), vjerujem da nam je svima jasno kako je teško uzeti srp u ruke ako su nam one već pune svakovrsnog blaga, kao i da se od nas ne može očekivati da žanjemo ukoliko su nam srca usaljena (usp. Iz 6,10), a želudci puni. Zato je siromaštvo za redovnika nužda i prijeka potreba, ukoliko želi biti pravi redovnik. „Perfectae caritatis“ govori o „dragovoljnom siromaštvu poradi nasljedovanja Krista – jer je ono njegov znak, a danas se osobito cijeni“  i upućuje redovnike da ga „brižljivo njeguju i, ako je potrebno, neka ga izraze u novim oblicima“.

Opširnije:O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae caritatis' - Dio III.

O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae caritatis' - Dio IV.

ZAVJET POSLUŠNOSTI

 

2013-05-10 Poslušnost 1Od tri evanđeoska zavjeta, zavjet poslušnosti je taj koji daje čvrstoću redovničkom životu i u kojem svoju osnovu imaju i zavjet čistoće i zavjet siromaštva. Naime, „po zavjetu poslušnosti redovnici prinose Bogu kao žrtvu samih sebe potpuno posvećenje vlastite volje i time se stalnije i sigurnije sjedinjuju s božanskom spasiteljskom voljom“ .

 

Vlastita volja je ta koja treba biti predana u Očeve ruke kako bi se živjelo poslušnost, ali i čistoću i siromaštvo. Netko će reći da je to nasilje nad slobodom. Ne. Upravo to i jest sloboda. Sloboda je biti Božji, biti ono za što smo stvoreni, a ako je tako i ako smo pozvani na redovnički život, nije li onda najveća sloboda izreći svoje „da“ na taj poziv – „da“ koje onda podrazumijeva sve što redovništvo i redovnički život jest?

 

U životu svakog čovjeka sve se svodi na izbor između dvije rečenice – 'Ne ću služiti.' ili 'Oče, ne moja volja, nego tvoja neka bude.'(usp. Lk 22,42). Redovnik uzima ovu drugu rečenicu i nastoji je uz pomoć tog istog Oca živjeti u punini. Kad je pak tome tako, onda nema nikakve njegove volje koja nije volja Očeva i nikakve njegove slobode, a koja ne bi bila - bivajući mimo Očeve volje – ropstvo.

Opširnije:O redovničkim zavjetima - kratak osvrt na 'Perfectae caritatis' - Dio IV.

O redovničkim zavjetima - Dio V.

ZAKLJUČAK

 

2013-05-27.Zavjeti.00Evanđelje je Radosna vijest koja nikad ne zastarijeva, ono je poruka o Božjoj ljubavi prema čovjeku koja uvijek mora biti riječju i djelom naviještana. Upravo zato su i evanđeoski savjeti čistoće, siromaštva i poslušnosti oni koji će biti stalni izazov, poziv i poticaj brojnim kršćanskim muževima i ženama pomoću njih nasljedovati Krista u njegovoj savršenoj ljubavi.

 

Danas, kao i kroz minula razdoblja povijesti Crkve, od redovništva se očekuje da dadne svoj doprinos u izgradnji Očevog kraljevstva, ali upravo danas to istodobno znači kako redovništvo mora sebe ponovno pronaći i to bivajući u svijetu, ali se ne posvjetovnjačivši. Današnjem redovništvu su potrebni, kao i uvijek, zreli kršćani – oni koji su svjesni kako bez žrtve i odricanja te podlaganja svoje volje Očevoj, nema stvarnog kršćanskog života. Istinsku poslušnost, čistoću i siromaštvo mogu živjeti samo oni koji imaju kršćanski, a ne svjetovni pogled, to mogu samo oni koje vodi Duh Božji, a ne duh ovoga svijeta (usp. Rim 8,14).

Opširnije:O redovničkim zavjetima - Dio V.