Istina, povjerenje, predanje i sloboda

 

2017.4.5. Sloboda 1

Razmišljanje na dnevna čitanja, 5. travnja 2017.

 (Dn 3,14-20.24-25.28; Otpj. pj.: Dn 3,52-56; Iv 8,31-42)

 

Današnja čitanja nas potiču da se predamo Bogu u ruke s povjerenjem bez obzira na okolnosti. On je istina, a istina je ta koja oslobađa. 

 

 

Prvi tekst, iz knjige Danijelove, govori o herojstvu trojice Izraelskih mladića. Naime, od godine 587. pr. Kr. pa  do 538. pr. Kr., većina se Izraelaca nalazila u babilonskom sužanjstvu. Babilonci imaju svoju religiju, svoje bogove, zapravo idole, kojima se Izraelci moraju klanjati. I prije babilonskog sužanjstva, među Izraelcima je bilo rašireno idolopoklonstvo, zbog čega je i došla kazna progonstva i sužanjstva. No, uvijek su postojali pojedinci, ono „malo stado“ ljudi koji zaslužuju divljenje zbog svoje odanosti i nepokolebljive vjere u Boga, zbog čvrste odluke da će se jedino Njemu klanjat, i Njemu služiti, bez obzira na cijenu. „Ako se ne poklonite“, kaže kralj Nabukodonozor, „bit ćete smjesta bačeni u peć užarenu; i koji je taj bog koji bi vas izbavio iz ruke moje?“  Na jednom mjestu Isus govori neka naši odgovori budu  „Da – Da“ , ili  „Ne – Ne.“  Ova tri mladića upravo daju takvu vrstu odgovora. Parafrazirano, Nećemo se kljanjat tvome „bogu“, jer naš je Bog jedini i pravi Bog. Zar to nije sloboda? Nije moguće biti slobodan, a istovremeno biti u laži. Ako istina oslobađa, onda laž zarobljava.

 

 

U evanđelju, Gospodin Isus govori:  „Zaista, zaista, kažem vam: tko god čini grijeh, rob je grijeha. Rob ne ostaje u kući zauvijek, a sin ostaje zauvijek. Ako vas dakle Sin oslobodi, zbilja ćete biti slobodni.“ Što se dogodilo trojici mladića koji se nisu htijeli pokloniti zlatnom kipu, rukotvorini ljudskoj? Nabukodonozor, kralj babilonski svjedoči: „Ali ja vidim četiri čovjeka, odriješeni šeću po vatri, i ništa im se zlo ne događa; četvrti je sličan sinu Božjemu.“ Mladići nisu počinili grijeha, nisu se dali u ropstvo grijeha, nadvadali su ga, oduprijeli su se do krvi i doživjeli su izbavljenje i oslobođenje.

 

 

Ovi događaji govore o fizičkom oslobođenju, no, oslobođenje na koje Gospodin Isus smjera jest ono duhovno. Radi se o oslobođenje od robovanja grijehu, u svim njegovim oblicima. Nama jest boriti se, trsiti se, odupirati se, ali, „ako vas dakle Sin oslobodi, zbilja ćete biti slobodni.“  Ako smo već povjerovali, ostanimo vjerni Riječi kojoj smo povjerovali, bez obzira na slabosti koje nas terete. Da nam se spasiti po našoj snazi, ne bi nam trebao Spasitelj. Dakle, moramo unatoč slabostima ostati vjerni Istini i sloboda će doći. Ona neće zakasniti, neće iznevjeriti. To je Uskrs!

 

 

 

fr. Luka Janković OP