Recenzije i kritike

Spotlight i problem pedofilije u Crkvi: borba za istinu ili etiketiranje

2016.03.03.spotlight.01

Prije koji dan pogledao sam film Spotlight ili Reflektor, koji je odnio dva Oscara i to kao najbolji film i najbolji originalni scenarij. O čemu se radi u filmu? Dakle, skupina novinara dali su se na istraživanje seksualnih zlostavljanja djece od strane svećenika, a 2002. godine objavili su oko 600 priča u američkim novinama The Boston Globe. Istraživanje koje su provodili bazira se na Bostonsku nadbiskupiju koja je veličine oko 6 400 kvadratnih kilometara sa oko 1,9 milijuna katolika što čini 45% stanovnika u cijeloj nadbiskupiji. Film je dobio i pohvalu službenih vatikanskih novina L’Osservatore Romano u kojem stoji kako film nije antikatolički, nego uradak koji je ‘izrazio bol vjernika suočenih s otkrićem te strašne realnosti’. Jedina zamjerka je upućena tome da u filmu nije spomenuta duga i uporna borba protiv pedofilije u Crkvi koju je vodio mons. Joseph Ratzinger dok je bio na čelu Kongregacije za nauk vjere, a zatim i kao papa Benedikt XVI. No i to se opravdava konstatacijom da u filmu nije bilo dovoljno vremena za sve detalje.

Opširnije:Spotlight i problem pedofilije u Crkvi: borba za istinu ili etiketiranje

Sofijin svijet - potraga za istinom

2015.10.14.sofijin.svijet.02

Jostein Gaarderov Roman „Sofijin svijet – roman o povijesti filozofije" na lijep i zanimljiv način uvodi čitača u osnove filozofije, to jest razmišljanja i stručnih pojmova. Mašta u tom romanu zauzima veliku ulogu, jer omogućava kroz priču na bajkovit način stvoriti sintezu filozofskog gradiva.

Opširnije:Sofijin svijet - potraga za istinom

Buntovni galeb koji živi dok ne postigne savršenstvo

2014.5.18.Galeb.01

Ne kaže se uzalud da djeca upijaju kao spužve. Moje pitanje - da li je lektira za osnovnu školu slučajno odabrana? Listajući lektire iz škole primijetio sam kako se među ostalima nalaze pisci poput Paulo Coelho (Alkemičar...), Richard Bach (Galeb Jonathan Livingston…)… Odabrao sam ukratko napisati nešto o Galebu jer vjerujem kako se većina sjeća te knjige, koja jako lijepo opisuje osjećaj slobode, potpomaže djetetovu maštu, ali isto tako vrši indoktrinaciju koja nikako ne može biti zanemariva. U Bachovom djelu suočeni smo istočnjačkim svjetonazorom i duhovnošću New age-a. Koncentrirati ću se na važnije tekstove iz knjige.

Opširnije:Buntovni galeb koji živi dok ne postigne savršenstvo

'Zapetljana' priča

2014.4.28.Tangled.01

Ima li boljeg načina od bajke da se djeci, ali i onima nešto starijima, prenese neka životna mudrost? Nisu bajke pisane samo za djecu, to je razmišljanje novijeg doba, bajke su namijenjene svima.

Opširnije:'Zapetljana' priča

Holivudski spektakl 'NOA' - brza zarada i promašena poruka

2014.4.24.Noa.01

Čitajući razne recenzije koje su sugerirale da se ne gleda novi hit u kinima ipak sam ga odlučio pogledati te pokušati razumjeti umjetničku slobodu i pogledati film što objektivnije. Čekajući izlazak dugo najavljivanog filma pregorio sam u očekivanju istog ili sam razočaran što film nema veze sa Biblijom osim imena Noa te njegove Arke.

Opširnije:Holivudski spektakl 'NOA' - brza zarada i promašena poruka

Louis de Wohl - TIHO SVJETLO

2014.01.28.Tiho.svjetlo.01

U čast sv. Tome Akvinskog, dominikanca i crkvenog naučitelja, na njegov blagdan predstavljamo vam Tiho svjetlo, roman o vremenu i životu Tome Akvinskog iz pera Louisa de Wohla.

Opširnije:Louis de Wohl - TIHO SVJETLO

Kada slika potakne na razmišljanje…

2013.10.16.Kad.slika.potakne.na.razmišljanje.01

Kratko razmišljanje o bezvremenoj ljepoti klasičnog remek-djela 'Nevinost' francuskog akademskog slikara tradicionalnog stila Williama-Adolphea Bouguereaua.

Opširnije:Kada slika potakne na razmišljanje…

PREPORUKA: O Kristovoj poniznosti

2013.09.24.Nouwen.02

Ovih dana jedan dragi prijatelj preporučio mi je ovu knjižicu kao izniman biser duhovne literature. Uzeo sam knjigu i pročitao ju doslovno u jednom dahu. Autor jednostavnim rječnikom izriče elementarne istine duhovnog života i pogađa u bit srži svakog asketskog nastojanja. Ova knjižica ne donosi neka velika otkrivenja, nego radije stavlja stvari u ispravnu perspektivu potičući čitatelja na introspekciju i prevrednovanje vlastite duhovnosti u svakodnevici.

Opširnije:PREPORUKA: O Kristovoj poniznosti

'Opstanak' - recenzija petog nastavka miniserije 'Biblija'

2013-04-30 Opstanak 1

Od svih nastavaka novog serijalna, ovaj mi najviše nije sjeo. Razlozi zašto su mnogobrojni, pa ću nabrojati samo neke i svjestan sam kako će neki od vas vjerojatno reći da sam možda malo previše sitničav u određenim detaljima. Možda sam previše osjetljiv na te detalje zbog svoga školovanja, pa ne vidim šumu od drveća, no svejedno držim kako je određena  konceptualna točnost ipak nužna kako bi se zadržala vjernost Svetom pismu i točno prenijela Božja Objava.

Opširnije:'Opstanak' - recenzija petog nastavka miniserije 'Biblija'

'Kraljevstvo' - recenzija četvrtog nastavka miniserije 'Biblija'

2013-04-24 Kraljevstvo 0

S četvrtim nastavkom miniserije 'Biblija' pod naslovom 'Kraljevstvo' ulazimo u povijesno razdoblje kralja Davida i njegove dinastije. Minuli su dani kada se Bog izravno obraćao svome narodu kroz olujne oblake ili gorući grm, vrijeme Sudaca koje bi Bog obdario velikom snagom ili drugim nadnaravnim epitetima je gotovo. No vrijeme velikih vođa još nije došlo svome kraju. Izraelci su tražili od Samuela neka im postavi kralja i na taj način jednom zauvijek okrenuli leđa neposrednoj Božjoj vladavini nad svojim Izabranim narodom, ali Bog nije okrenuo leđa od njih. Imati će kralja, Božjeg pomazanika, koji će u Božje ime vladati na cijelim Izraelom, a Božji proroci biti će savjest kraljeva – Božji glas na koji se neće moći oglušiti.

Opširnije:'Kraljevstvo' - recenzija četvrtog nastavka miniserije 'Biblija'

'Domovina' - recenzija trećeg nastavka miniserije 'Biblija'

2013-04-22 Samson 0

Kao što nam je pokazano u na kraju drugog nastavka: nakon 40 godina u pustinji , Izraelci, sada iskovan u novi, Sveti i Izabrani narod, izbrušeni do savršenstva u svojoj potpunoj odanosti Bogu Abrahama, Izaka i Jakova, stoje na pragu Obećane zemlje i samo utvrđeni grad Jerihon stoji između njih i ispunjenja Božjeg obećanja. Jošua koji je naslijedio odgovornost vođe nakon Mojsija šalje svoje špijune u Jerihon pronaći način da prodru kroz gradske obrane. Ove prave izraelske specijalne snage rukuju oružjem poput kakvih stripovskih nindži kad u samo nekoliko trenutaka sasijeku gradske stražare i nestanu u tami jedva osvijetljenih ulica. Rahaba, neudata žena, samohrana majka, prostitutka iz nužnosti, otkriva ovim izraelskim 'zelenim beretkama' kako je ključ pobjede nije u kakvoj mani ili slabosti jerihonskih zidina nego u srcu njegovih stanovnika koji su na smrt prestrašeni zbog svih glasina o moći izraelskog Boga.

Opširnije:'Domovina' - recenzija trećeg nastavka miniserije 'Biblija'