O Kršćanskoj radosti i golotinji

25467878 2004892689799879 1128820504 o

 

 

Današnja treća nedjelja došašća još se naziva i „Gaudete“, odnosno radujte se – jer je radost srž današnjih čitanja, a i samog Evanđelja koje jest Radosna vijest.

 

Evanđelje ne pruža onu sladunjavu radost koju možemo ''dozvati'' raznim supstancijama, već nam ono pruža onu egzistencijalnu radost, radost koja zahvaća čitavo naše biće. A čitajući Evanđelje primjećujemo najneobičniju stvar – način na koji mi čitavi, cijelo naše biće – duh naš i duša i tijelo (usp. 1Sol 5, 23) postaju radosti puni, i samim time naš život postaje Evanđelje, i mogli bismo reći – liturgija života.

 

25497345 2004892733133208 253794102 nProrok Izaija, s kime se jako družimo kroz došašće, danas nam govori: „Radujem se u Gospodinu, radujem, duša moja kliče u Bogu mojemu, jer me odjenu haljinom spasenja, zaogrnu me plaštem pravednosti, kao ženik kad sebi vijenac stavi i nevjesta kad se uresi nakitom.“ (Iz 61, 10) Izaija kaže kako njegova duša kliče u Bogu, odnosno kako je početak njegove radosti unutar njegova bića, i to ne u bilo čemu, već u Bogu. Često puta naša radost i počinje unutra ali ne kliče u Bogu, nego kliče u našim materijalnim dobrima, u našim ljudskim sigurnostima, u našim obiteljima, ali ne u Bogu. To je sve prolazno, ali Bog nije, Bog ostaje uvijek i zauvijek, stoga je mudar čovjek koji svoje povjerenje i svoju radost čuva u Bogu i temelji na njemu, jer on je ona čvrsta stijena na kojoj valja graditi svoj život (usp. Mt 7, 24). Isto tako, njegova radost nije nužno izvanjska, da bi se pred drugima kesio od uha do uha, a u svojoj samoći i trenutcima kada ostaje sam pred Bogom plakao i jecao, već je ona nutarnji stav čitavog njegovog bića. A njegovo okruženje, ljudski gledajući bilo je samo za plakanje i za očaj. Naime, ovaj tekst nastaje kad su se Izraelci vratili iz progonstva u zemlju koja je bila razorena i opustošena. U prognanstvu su slušali priče njihovih otaca o veličanstvenom Hramu, a sada Hram leži razrušen. Socijalni problemi nicali su jedan za drugim, a sama vlast bila je korumpirana. Štoviše, čak su i sami Izraelci među sobom imali nesuglasica, jer jedni su se vratili iz progonstva, a drugi nisu bili protjerani. Ni ne treba govoriti kako je i naše vrijeme danas jako slično tom vremenu. Ali ipak se Izaija raduje, što je u takvom okruženju ljudski gledajući - ludost.

 

 

Izaiju je Bog „odjenuo haljinom spasenja, zaogrnuo ga plaštem pravednosti“. Da bi se nekog moglo tako nečim zaodjenuti, potrebno je da taj bude gol. Izaija uistinu jest bio gol pred Bogom. Nije imao niti želio što skrivati pred njim jer zna da ga Bog cijelog proniče i da ga cijelog spoznaje. Nije se poput Adama želio sakrivati od Boga ili mu sakrivati svoje grijehe, već je gol pred njim stajao, sa svim svojim grijesima i sa svim svojim poteškoćama, jer zna da Bog nije onaj koji sudi, već onaj koji prašta i koji sve čini novo. (Usp. Otk 21, 5) Takvoga čovjeka, koji je svjestan sebe, tko je i kakav je, i želi se promijeniti, želi postati bolji, želi živjeti radosno u čitavoj svojoj egzistenciji, svom biću – takvog čovjeka Bog oblači haljinom spasenja i zaogrće ga plaštem pravednosti. Haljinu oblačimo za svečane neke događaje, one koji su vrijedni pamćenja, a plašt je simbol kraljevske, plemićke časti.

 

25437433 2004892759799872 1191000670 n

 

 

Život koji nam je darovan nije beznačajan i nije muka i tjeskoba, već imamo vrijeme darovano od Boga kako bismo bili istinski radosni jer znamo da u Bogu mi imamo kraljevsko dostojanstvo iz same činjenice što smo na njegovu sliku stvoreni (usp. Post 1, 27). Božićnu radost ne čini ni purica z mlincima na stolu, niti 13 različitih vrsta kolača pa čak niti ugodno društvo kojim smo okruženi – Božićnu radost daje nam Bog koji je samoga sebe ogolio (usp. Fil 2, 7) kako bi tebe i mene obukao u radost spasenja. Zato dođi pred Boga, ogoli samoga sebe pred njim, ispovijedi mu sve svoje grijehe i dopusti mu da ti udijeli milost oproštenja, da te obuče u kraljevsko dostojanstvo te da uistinu postaneš ono za što si stvoren – radostan!

 

Fr. Karlo Alan Kevo, OP