Kristovo čovještvo

 

2016.12.17. isus 1

 

Današnja liturgija pred nas stavlja tekstove Knjige Postanka i početak Matejevog evanđelja. Već se ovdje vidi poveznica Starog zavjeta koji nagovješćuje Mesiju i evanđelja u kojem isti taj Mesija progovara.U prvom je pohvala lavu iz Judina plemena koji će vladati i kojem će se pokoriti svi narodi, a u drugom slijedi Kristovo rodoslovlje.

 

U evanđelju je jasno prikazano Isusovo porijeklo koje je ovdje predstavljeno od Abrahama, praoca vjere. Pisac želi prikazati Krista kao čovjeka koji ima svoje obiteljsko stablo. Njegovi preci su poznati, a korijeni sežu sve do Abrahama. Možda se čini čudnim kako je to zapisano, no trebamo znati kako je poznavanje imena predaka od kojih netko potječe bilo osobito bitno za tadašnje ljude. Naime, to je bilo poput osobne iskaznice i znak vjerodostojnosti onoga koji govori. Tako se želi prikazati i Isusa.

 

 

Krist je konkretna osoba koja je utjelovljena u vremenu. Rođen je poput svakog čovjeka i na svijet je došao putem kojim prođe svaki čovjek. Krist tako želi spasiti čovjeka, jednostavno, kao što se čovjek i može spasiti. No, evanđelist Matej namjerno njegovo rodoslovlje podjeljuje na tri dijela, a opet svaki dio je podijeljen na dva dijela po sedam imena. Unutar tih brojčanih podjela nalazi se simbolika koja istog tog Krista želi prikazati kao Spasitelja koji je najavljen u prvom čitanju.

 

 

Ovi odlomci današnjih liturgijskih čitanja zasigurno predstavljaju Krista kao vječno svjetlo. Postojao je oduvijek i vladat će zauvijek. Isus je aktualan u svakom vremenu. Počevši od Abrahama koji nam je uzor u vjeri jer je prvi povjerovao Bogu pa sve do Marije koja je taođer bezuvjetno vjerovala anđelovoj radosnoj vijesti. Ovi reci nam žele probuditi vjeru u Krista koji uskoro dolazi. Proroci su ga najavili. Budimo spremni, brzo će doći!

 

Fr. Anto Gavranović OP